Hala produkcyjno-magazynowa 2 680m² w samym sercu Pabianic. Grobelna 8 ZOBACZ

Samodzielny lokal 219m² wykończony w wysokim standardzie z wieloma biurami, open space oraz zaplaczem socjalnym. Piotrkowska 60 ZOBACZ

Powierzchnia produkcyjno-magazynowa z dużym parkingiem 3 078m² w MS Factory. Senatorska 70 ZOBACZ

Szukaj
Zadzwoń do nas +48 534 580 003


Blog

Jak wynająć biuro — praktyczne wskazówki dla firm

21 października 2024

Wynajem biura jest wyzwaniem dla każdej firmy. Trzeba pogodzić limity budżetowe z potrzebami pracowników czy dbaniem o wizerunek marki. Zobacz, na jakie elementy zwrócić uwagę, szukając biura do wynajęcia, aby być zadowolonym z podpisanej umowy.

O czym należy pamiętać przy wynajmie biura?

Zanim zaczniesz szukać biura do wynajęcia, precyzyjnie określ potrzeby firmy i oczekiwania co do przestrzeni. Powierzchnie biurowe różnią się zarówno metrażem, jak i lokalizacją czy standardem wykończenia. A zatem jak wynająć biuro?

Na start określ budżet na wynajem powierzchni biurowej oraz liczbę pracowników, którą ma ona pomieścić. Rozważ też, czy zamierzasz przyjmować w biurze klientów i na jak długo potrzebujesz przestrzeni dla firmy. Zastanów się na koniec, jak bardzo zależy Ci na elastyczności umowy najmu.

Gdy odpowiesz sobie na te pytania, możesz skoncentrować się na kwestiach związanych z metrażem biura.

Jakie czynniki uwzględnić przy wyborze metrażu biura?

Najważniejszą kwestią przy określaniu metrażu biura do wynajęcia jest dostosowanie go do liczby zatrudnianych pracowników. W tej kwestii trzeba się kierować przepisami BHP. Co istotne, podobne zasady obowiązują, gdy aranżuje się biuro coworkingowe.

Zgodnie z zapisami na jednego pracownika powinno przypadać minimum ok. 5 m2 powierzchni biurowej pracy oraz 2 m2 wolnej powierzchni biurowej podłogi, czyli łącznie ok. 7 m2. Do tego metrażu należy doliczyć też przestrzeń socjalną, rekreacyjną czy tę na salę konferencyjną.

Udało Ci się oszacować pożądany metraż biura do wynajęcia? Czas zwrócić uwagę na jego lokalizację.

O czym należy pamiętać przy wyborze lokalizacji biura?

Lokalizacja biura do wynajęcia powinna być atrakcyjna zarówno dla pracowników, jak i dla klientów firmy, zwłaszcza jeżeli przyjmujesz ich w siedzibie. Przy jej dopasowaniu trzeba uważać na budżet. Możesz się spodziewać, że biuro w centrum Warszawy będzie się wyróżniać wyższym czynszem najmu niż to na jego obrzeżach.

Co powinna zapewnić dobra lokalizacja biura do wynajęcia? Zwróć uwagę na:

  • łatwość dojazdu — tak samochodem, jak i komunikacją miejską; to szczególnie ważne np. w mieście Warszawa oraz innych aglomeracjach;
  • miejsca parkingowe — dobrze, aby w okolicy biurowca można było w miarę łatwo zaparkować samochody czy rowery;
  • udogodnienia w okolicy — wyższy potencjał mają powierzchnie biurowe do wynajęcia zlokalizowane w pobliżu sklepów, restauracji, kawiarni czy siłowni, a także te w typowo biznesowych dzielnicach.

Chociaż lokalizacja to jeden z kluczowych elementów dla Twojego sukcesu biznesowego, trzeba też zwrócić na dodatkowe udogodnienia dostępne w lokalu do wynajęcia.

Jakie dodatkowe udogodnienia mogą podnieść funkcjonalność biura?

Wśród dodatkowych udogodnień, które mogą wyróżniać nowoczesne powierzchnie biurowe, warto oczekiwać przede wszystkim takich elementów jak klimatyzacja i wentylacja mechaniczna, szerokopasmowy internet, czujniki dymu i inne elementy nowoczesnego systemu bezpieczeństwa. Ważny może być też elastyczny układ pomieszczeń. Wiele nowoczesnych biurowców zapewnia ponadto przestrzenie socjalne i rekreacyjne.

Równie ważna jest sama aranżacja biura lub możliwość dostosowania wyglądu przestrzeni do wymagań danej firmy. Więcej o aranżacji biura przeczytasz na https://www.nieruchomosci.aia.pl/co-powiesic-na-scianie-w-biurze-10-pomyslow-na-oryginalny-wystroj-biura/.

Kiedy znajdziesz już lokal o odpowiednich parametrach, przyjrzyj się umowie najmu biura do wynajęcia.

Na co zwrócić uwagę w umowie najmu biura?

Stawka czynszu w umowie najmu biura to nie wszystko. Zwróć też uwagę na inne elementy, które mają wpływ na Twój komfort, bezpieczeństwo oraz budżet najmu.

Po pierwsze, sprawdź opis lokalu użytkowego. Powinny się w nim pojawić m.in. informacje o adresie biura oraz jego lokalizacji w budynku — np. dotyczące piętra czy numeru lokalu.

Po drugie, zweryfikuj, czy powierzchnia użytkowa wskazana w umowie zgadza się z rzeczywistością. Płacisz za każdy m2!

Po trzecie, przyjrzyj się temu, jak została podana stawka czynszu: netto czy brutto. W zapisach powinny się też pojawić informacje o zakresie, który obejmuje opłata czynszowa oraz wydatkach w niej nieuwzględnionych.

Kolejna istotna sprawa to czas najmu lokalu oraz zasady wypowiedzenia umowy przez każdą ze stron.

Pamiętaj przy tym, że wiele zapisów w umowie najmu podlega negocjacjom. W ich skutecznym przeprowadzeniu może pomóc biuro nieruchomości. Zobacz, w czym jeszcze wesprze taki partner.

Czy warto skorzystać z pomocy biura nieruchomości przy wynajmie biura?

Coraz więcej firm decyduje się na ofertę biura nieruchomości przy poszukiwaniu przestrzeni do wynajęcia. Powodem jest nie tylko wsparcie przy negocjacji umowy najmu. Doświadczeni specjaliści pomogą szybko znaleźć idealne biuro w rozsądnej cenie. To możliwe, ponieważ z pierwszej ręki wiedzą, gdzie znajdują się wysokiej jakości powierzchnie biurowe w pożądanej lokalizacji oraz sprawnie selekcjonują lokale pod potrzeby konkretnego klienta.

Mając sprawdzone biuro nieruchomości, można w krótkim czasie rozpocząć działalność swojej firmy w dobrej lokalizacji i z przystępnym czynszem. Potrzebujesz pomocy w poszukiwaniach? Zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami z A&A!

Jak wynająć biuro — praktyczne wskazówki dla firm
Zobacz
Jak wynająć lokal usługowy — praktyczne rady dla przedsiębiorców
Zobacz
Jak urządzić biuro? Porady dla przedsiębiorców
Zobacz

Grupa A&A - poznaj nas